Skip to content
Forsiden / Hvorfor din neste markedskampanje bør være i Construction City  

Hvorfor din neste markedskampanje bør være i Construction City  

Construction City er samlingspunktet for bygg,- anlegg-, og eiendomsbransjen (BAE), og bygget i seg selv blir en eksklusiv markedsplass. Her er mulighetene for å bygge sin merkevare direkte hos målgruppen mange, uavhengig av om du er leietaker eller en ekstern bedrift.

–En tilstedeværelse på Construction City er en utmerket mulighet til å vise seg frem foran bransjens beslutningstakere og ledere, for potensielle kunder eller fremtidige ansatte. Construction City består utelukkende av en konsentrert målgruppe innen BAE-bransjen, derfor er potensialet for å oppnå suksess med markedsføringen her stor, forteller Terje Gulbrandsen, eiendomssjef i Construction City Eiendom. 

Bygget blir kontor til et stort antall bransjeaktører, studiested til rundt 700 studenter, og samtidig en hyppig oppsøkt destinasjon for gjester og nærmiljøet. Dette i seg selv bidrar til å skape en troverdig kanal for opplevelser og interaksjoner med målgruppene på bygget.

– Det å drive målrettet markedsføring og merkevarebygging i Construction City bør være på alle BAE-bedrifters agenda, fortsetter Gulbrandsen. 

Oppsummering

  • Norges største innendørsskjermer – Gigantene
  • Laget for å tenke nytt, skape ett fellesskap og inspirere
  • Åpner for muligheten til å treffe relevante mennesker innenfor en bransje som ellers er utfordrende å nå
  • 6 timer minimum med målgruppen daglig
  • Ren B2B kanal
  • Utendørsarena som oppfordrer til å skape engasjement og interaksjon ved å skape en rød tråd i markedsføringsaktivitetene ved bruk av både skjermer og markedsplasser.

Tre pakker, skreddersydd til dine behov

Glasshallen er hjertet i Construction City, her får du virkelig muligheten til å vise deg frem. Det første som fanger blikket er hallens 15 meter høye reklameskjermer. Hundrevis av bransjemedlemmer, beslutningstakere og besøkende passerer gjennom hallen hver eneste dag, og det blir ekstra mye liv og røre under de mange arrangementene og aktivitetene som avholdes her. Kombinert med disse gigantskjermene, er det plassert 27 mindre skjermer i samhandlingsarealene i hele bygget. 

Det finnes tre forskjellige pakker basert på ulike behov, pakkene er bygget på reklameteorien, slik at du som annonsør skal få den beste opplevelsen og de beste resultatene. Vi vet at for å påvirke atferd må vi i tillegg til oppmerksomhet trigge følelser, disse pakkene er spesialdesignet for nettopp dette. 

Impact – for å trigge oppmerksomhet, Specific – laget for videreformidling, og All in, som følger hele reklameprosessen ved å starte stort og følge opp i mindre formater. 

– Innholdet på skjermene gir minimum 6 timer med målgruppen hver dag. Vi er opptatt av å snakke med og ikke til målgruppen, engasjerte emosjonelt og skape en unik interaksjon via f.eks spill på skjermene. Her er det få begrensninger på hva man kan gjøre, sier Monita Ness som leder satsningen.

«Gigantene» er umulig å gå glipp av når man passerer gjennom Glasshallen. Foto: Fagskolen Oslo

Pop-ups og utstillinger: møt bransjen på nært hold 

Kombinert med digitalt innhold kan du ta målgruppen i hånda og vise frem det du brenner for. Arranger fysiske pop-ups og/eller utstillinger på bygget. Fra pop-ups med smaksprøver, til utstillinger av nylanserte maskiner, biler, eller noe annet spennende som bransjen vil glede seg over å oppleve. Kun kreativiteten setter grenser for hva vi kan få til sammen i Construction City. 

Markedsplassene skreddersys utifra behov, enten inne eller utendørs. Felles for alle markedsplassene er at de er plassert der vi vet at flest ferdes i bygget, slik at du skal få mest mulig ut av din utstilling.

– Markedsplassene oppfordrer til å skape engasjement og interaksjon ved å tilby muligheten til å skape en rød tråd i markedsføringsaktivitetene ved bruk av både skjermer og markedsplasser, forteller Ness.

Gjør som over 100 andre: arranger i Construction City!

Construction City er et perfekt sted å arrangere events som bidrar til å gi merkevaren et løft. Allerede nå har over 100 arrangører sikret seg plass til sine events, hvor blant annet Proptech Summit 2025 og Estate Kunnskap sitt «Under Loopen» event blir det neste store. 

Er du nyskjerrig på mulighetene rundt å arrangere i Construction City?

– En av de store fordelene er at det ikke er noen begrensning på hvor stort eller smått man kan gå i en markedskampanje, alt skreddersys til den enkeltes behov, forteller Ness. Fra effektive reklamekampanjer som etterlater et stort inntrykk fra Glasshallens enorme skjermer, – til pop-ups og utstillinger hvor selskapet blir gitt muligheten til å oppnå en mer personlig relasjon, og bygge tillit til nye og eksisterende kunder. 

– En av de store fordelene er at det ikke er noen begrensning på hvor stort eller smått man kan gå i en markedskampanje, alt skreddersys til den enkeltes behov.