Skip to content
Forsiden / Utvikler byggets tjenester i tett samarbeid med bransjen

Utvikler byggets tjenester i tett samarbeid med bransjen

Gjennom å arbeide brukersentrisk skapes det beste bygget for alle. Tankesettet gjennomsyrer alle valg vi tar i prosjektet, sier Anne Christine Sellæg, kundeansvarlig i Construction City.

I 2025 skal Construction City stå klart i hjertet av en helt ny bydel på Ulven. Kundeansvarlig Anne Christine Sellæg forklarer at bygget vil skille seg fra andre næringsbygg. Visjonen er å skape den ledende destinasjonen for verdiskapende samhandling i bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen.

– Men hva krever det egentlig av tjenester og tilbud i bygget? Og hvordan skaper vi et bygg og et miljø som byr opp til samarbeid på tvers av virksomheter? spør Sellæg.

En ting er hun sikker på: For å komme nærmere svarene må brukerne involveres.

– For å få til samhandling, kunnskapsdeling og ideutveksling på tvers av virksomheter er vi nødt til å involvere brukerne av bygget allerede nå. Gjennom å arbeide brukersentrisk skapes det beste bygget for alle. Tankesettet gjennomsyrer alle valg vi tar for prosjektet.

Glasshallen blir hjertet i Construction City.

Så attraktivt at hjemme- og hyttekontoret velges bort​

Sellæg forteller at leietakere, leverandører og andre som vil bruke bygget inviteres til å dele sine ønsker og behov. Har du innspill? Klikk her for å kontakte Anne Sellæg.

– Å komme til bygget skal gi deg inspirasjon og glede. Det skal slå hjemme- og hyttekontoret. Det skal være så mye mer enn en tradisjonell kontorplass, sier Sellæg.

Det er allerede gjort et grundig stykke arbeid med å avdekke behov og ønsker blant fremtidige brukere av bygget.

– Vi har gjennomført undersøkelser og workshops. Det har kommet opp mange gode forslag, eksempelvis et eget område dedikert til å vise frem sine produkter og løsninger. Tjenester som kan leveres til bygget er også ønsket av mange. Også spørsmål om mobilitet har vært diskutert mye.

– Alt fra tuktuk-lignende firehjulinger med tak, til store shufflebusser med internett og fersk morgenkaffe har vært oppe til diskusjon, fortsetter Sellæg.

Hun presiserer at det ikke er konkludert på noen av disse tilbudene.

For å få til samhandling, kunnskapsdeling og ideutveksling på tvers av virksomheter er vi nødt til å involvere brukerne av bygget allerede nå. Gjennom å arbeide brukersentrisk skapes det beste bygget for alle.

Gode brukeropplevelser fremmer verdiskaping

– Fleksibilitet har også vært en fellesnevner. Altså at tilbud, tjenester og konsepter skiftes jevnlig ut. Det kan være med på å skape en spennende dynamikk i bygget.

– Jeg vil også fremheve at det har kommet mange gode innspill på hvordan vi kan bygge kultur, tilhørighet og samhold. Det kan være alt fra ulike trenings- og aktivitetsgrupper til arrangementer som fremmer kompetanseheving og samhandling.